کد خبر 1615861
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰

انتخاب یک دستگیره مناسب، برای بهبود زیبایی و عملکرد درب‌های چوبی اهمیت بسیاری داره. دستگیره‌ها نه‌تنها وسیله‌ای برای باز و بسته کردن درها هستند، بلکه به‌عنوان یکی از عناصر زیبایی در طراحی داخلی شناخته می‌شوند. در این مطلب تصمیم گرفتیم به بررسی انواع دستگیره در چوبی بپردازیم و در مورد کاربرد و نکات خریدشون اطلاعاتی در اختیارتون قرار بدیم.

معرفی انواع دستگیره در چوبی و کاربرد آن ها

آشنایی با انواع دستگیره درب چوبی

دستگیره‌های در چوبی از انواع مختلفی برخوردارند که هر کدوم از اون‌ها دارای کاربرد خاصی هستند. برخی از پرفروش‌ترین دستگیره‌های موجود در بازار، شامل موارد زیر می‌شوند.

دستگیره آپارتمانی

از انواع مختلف دستگیره در چوبی می‌توان به دستگیره آپارتمانی اشاره کرد. این مدل‌ها برای نصب روی درب ورودی آپارتمان‌ها مناسب بوده و می‌توان اون‌ها را روی درهای ضد سرقت هم قرار داد. متریالی که در ساخت دستگیره‌های آپارتمانی استفاده می‌شه، به‌علاوه‌ مدل طراحی‌شون، موجب شده ایمنی بالایی داشته باشند و جزو محصولات لاکچری قرار بگیرند.

دستگیره گرد

دستگیره‌های گرد ظاهری قدیمی و کلاسیک دارند و امروزه به‌دلیل محبوبیت دکوراسیون مدرن، از محبوبیت چندانی برخوردار نیستند؛ بااین‌حال اون دسته از افراد با سلیقه کلاسیک، این نوع از دستگیره‌ها را می‌پسندند. در مورد حالت و ظاهرشان باید گفت که طراحی‌شون به‌صورت گرد انجام شده؛ به‌نحوی که درون دست جا می‌گیرند و با چرخش به طرفین باز و بسته می‌شوند.

این مدل دستگیره‌ها از نظر قیمت و کارایی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌اند و درصورت استفاده از اون‌ها نیازی به پرداخت هزینه اضافه برای خرید قفل و مغزی نیست.

دستگیره پلاک

دستگیره‌ پلاک برای درب اتاق و سرویس بهداشتی کاربرد دارد. در برخی مواقع این نوع دستگیره‌ها را می‌تونید روی درب ساختمان‌های اداری هم مشاهده کنید. دررابطه‌با جنس و متریال مصرفی برای ساخت این دستگیره‌ها هم باید گفت معمولا از سرب، زاماک، برنج، آهن و آلومینیوم برای ساخت اون‌ها استفاده می‌شه.

ضمن این‌که دستگیره پلاک به‌تنهایی به انواع مختلفی مانند دستگیره‌های سوئیچی، کلیدی و سرویس بهداشتی تقسیم‌بندی خواهد شد؛ حتی دستگیره‌ آپارتمانی هم نوعی دستگیره پلاک است.

دستگیره دیجیتال

مدرن‌ترین دستگیره در چوبی موجود در بازار، دستگیره دیجیتال است. این نوع دستگیره‌ها ظاهری زیبا داشته و امنیت بالایی را فراهم می‌کنند؛ از همین‌ رو طرف‌داران زیادی دارند. دستگیره‌های دیجیتال هم مانند دستگیره‌ پلاک در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که ازجمله اون‌ها می‌توان به دستگیره‌های پسوردی، اثرانگشتی، کارتی و حتی تشخیص چهره اشاره کرد.

دستگیره رزت

دستگیره رزت با نام دوتکه هم شناخته می‌شوند؛ چرا که از یک قسمت اهرم برای بازو بسته کردن و یک قسمت کلیدخور تشکیل شده‌اند. قسمت اهرم و کلیدخور دستگیره‌های رزت به‌شکل دو تکه و جدا از هم روی در قرار می‌گیرند. امروزه این مدل‌ها محبوبیت بسیاری داشته و جزو مدرن‌ترین دستگیره‌های موجود در بازار به‌شمار می‌روند.

مهم‌ترین نکته در مورد دستگیره رزت این هست که هنگام نصب، به قفل و مغزی خاص خود اون‌ها نیاز است و نمی‌تونید از تجهیزات معمولی برای نصب اون‌ها استفاده کنید.

معرفی انواع دستگیره در چوبی و کاربرد آن ها

مهم‌ترین نکات برای خرید دستگیره‌های در چوبی

دررابطه‌با خرید تمامی کالاهای مصرفی، نکات خاصی اهمیت دارند که توجه به اون‌ها کمک می‌کنه تجربه بهتری از خریدتون به‌دست بیارید. دستگیره‌های درب چوبی هم به‌عنوان یک کالای مصرفی از این قضیه مستثنا نیستند و نکاتی دررابطه‌با خرید اون‌ها وجود داره که در ادامه بازگو می‌کنیم.

جنس دستگیره

ازجمله مهم‌ترین مسائل هنگام خرید دستگیره‌ها، جنس این محصولات به‌شمار می‌روه. دوام و ماندگاری، افزایش امنیت و کارایی همگی در گروه جنس دستگیره است. در میان متریال‌های مختلفی که برای ساخت دستگیره‌ها استفاده می‌شوند، برخی‌ها دوام و مقاومت بالاتری دارند؛ به‌ همین علت هم انتخاب‌های مناسب‌تری هستند. برای این‌که انتخاب بهتری داشته باشید، در ادامه به معرفی بهترین متریال‌های ساخت دستگیره در چوبی می‌پردازیم.

زاماک

زاماک متریالی است که امروزه به‌جای برنج در ساخت دستگیره‌های در استفاده می‌شه. دستگیره‌هایی به این جنس را دستگیره‌های سربی هم می‌گویند و در بازار از محبوبیت بالایی برخوردارند.

از مزایا و دلایلی که به محبوبیت دستگیره‌های زاماک انجامیده، می‌توان به ظاهر زیبا و صیقلی اون‌ها اشاره کرد. ضمن این‌که عنصر پایه در ساخت دستگیره‌های زاماک، روی است که برای افزایش مقاومت روی، آلومینیوم هم بهش اضافه می‌کنند.

برنز

برنز هم متریال مقاوم دیگری است که در ساخت دستگیره‌های در استفاده می‌شه. برنز در برابر خوردگی و فرسودگی از مقاومت بالایی برخوردار بوده و قابلیت جوش دادن و لحیم شدن داره. بااین‌اوصاف دستگیره‌های برنزی برای درب ورودی که در معرض تابش نور خورشید و عوامل محیطی دیگر قرار می‌گیرند، مناسب هستند.

آلومینیوم

در مقایسه با زاماک، دستگیره‌های آلومینیومی از مقاومت چندانی برخوردار نیستند؛ اما وزن اون‌ها هم پایین است و برای استفاده روی درب سرویس‌های بهداشتی مناسب‌تر هستند.

آهن

دستگیره‌های آهنی از نظر مقاومت در برابر ضربه، گزینه‌های خوبی به‌شمار می‌روند؛ بااین‌حال نمی‌تونند در مقابل عوامل محیطی مانند اکسید شدن مقاومت زیادی از خودشون نشان بدن. این مسئله باعث شده که دستگیره‌های آهنی برای درب سرویس‌های بهداشتی مناسب نباشند.

طراحی و شکل ظاهری

هر اندازه که دستگیره‌ها طراحی زیباتری داشته باشند، می‌تونند ظاهر درب را بهبود بخشیده و دکوراسیون را جذاب‌تر کنند؛ بنابراین، هنگام خرید دستگیره در چوبی دقت کنید که دستگیره مورد نظرتون از زیبایی کافی برخوردار بوده و با دکوراسیون داخلی و خارجی محیط همخوانی داشته باشد.

ابعاد و اندازه

ابعاد دستگیره‌ای که قصد خریدش را دارید، باید با ابعاد درب شما تناسب داشته باشه. عدم تناسب دستگیره‌ با درب می‌تونه ظاهر زشتی ایجاد کنه.

نوع اتصال و نصب دستگیره

مطمئن بشید که دستگیره مورد نظر از نحوه نصب ساده‌ای برخوردار باشه. برخی دستگیره‌ها به کمک پیچ و مهره و برخی دیگر بدون نیاز به تجهیزات جانبی نصب می‌شوند.

قیمت و برند

همواره سعی کنید در هنگام خرید یک محصول، سراغ بهترین و معتبرترین برندها برید. معمولا برندهای معتبر قیمت بالایی دارند؛ اما همواره بالا بودن قیمت نشان‌دهنده کیفیت نیست، بلکه قیمت و کیفیت باید با یکدیگر تناسب داشته باشند.

ضمانت‌نامه معتبر

اطمینان پیدا کنید که دستگیره در چوبی مدنظرتون از ضمانت‌نامه و خدمات پس‌از فروش معتبری برخوردار باشه تا بتونید در صورت وجود هرگونه مشکلی، از خدمات تعویض و تعمیر عرضه‌کننده محصول برخوردار بشید.

معرفی انواع دستگیره در چوبی و کاربرد آن ها

حفظ امنیت با خرید مناسب‌ترین دستگیره در چوبی

در این مطلب سعی داشتیم با معرفی انواع دستگیره‌های درب چوبی بهتون کمک کنیم که تجربه خوبی از خریدتون به‌دست بیارید. همان‌طور که متوجه شدید، انتخاب یک دستگیره مناسب برای درب اهمیت بالایی داره؛ چرا که علاوه‌بر تاثیر روی زیبایی و دکوراسیون در، حافظ امنیت و جان و مال شما هستند.

بااین‌اوصاف توصیه می‌کنیم برای خرید این محصول، به سراغ فروشگاه‌های معتبر این حوزه برید که عملکرد خوبی از خودشون نشان دادن و محصولات باکیفیتی را با قیمت منصفانه در اختیارتون قرار می‌دهند.

فروشگاه تاپ یراق به آدرس topyaragh.com یک فروشگاه اینترنتی معتبر یراق آلات می باشد که می تونید برای خرید انواع دستگیره با مراجعه به وبسایت فروشگاه و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان تاپ یراق محصول مورد نظر خود را تهیه نمایید.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس